Besøg os

Inden du beslutter dig for om valget skal falde på vores efterskole, er det en god idé at besøge skolen, enten ved et online besøg, som et fysisk besøg, eller begge dele, hvis du har lyst.

Maren Kokkelinje
Anne Kunst Og Design

Efterskolernes Dag og Aften

Vi holder Efterskolernes Dag sidste søndag i september kl. 13-17 og Efterskolernes Aften den anden onsdag i januar kl. 18-21 ligesom landets øvrige efterskoler.

Du og din familie får en rundvisning af et par elever, og herefter er der mulighed for at snakke med en af skolens lærere i spisesalen, hvor i samtidig kan smage på alle de lækkerier, kokkelinjen har kreeret til dagen.

Op til Efterskolernes Dag har vores elever haft linjeuge, så de er klar til at vise, hvad de kan på de forskellige linjer.

Foretrækker du og din familie at besøge på et andet tidspunkt, kan det sagtens lade sig gøre. Se herunder.

Bliv vist rundt på efterskolen

Besøg på skolen

Måske foretrækker du et fysisk besøg på skolen, hvis det er muligt. Her ser du og din familie lokalerne, taler med eleverne og lærerne og mærker atmosfæren, så I kan tage stilling til, om Glamsbjerg Efterskole er en skole for dig.

På vores besøgsaftener, som ligger på skiftende hverdage, besøger du skolen sammen med andre familier. I får et fælles oplæg, I bliver vist rundt af eleverne, der kan fortælle en masse om dagliglivet på skolen, og efterfølgende er der mulighed for en kop kaffe og en snak med lærerne.

Passer det jer bedre at besøge os en søndag, kan det også lade sig gøre. I kommer som regel på besøg sammen med en anden familie, og I får en rundvisning af et par elever, der kan fortælle om livet på skolen, og om hvordan det er at være elev her. Bagefter kommer I ind på lærerværelset og får en snak med én af lærerne.

Besøg os online

Vælger du online-besøg, starter du med at se vores rundvisningsfilm oven for. Derefter mødes du og din familie med vores viceforstander eller med en lærer til et online-møde, hvor I får en masse at vide om skolen og forhåbentlig får svar på alle jeres spørgsmål.

Online-besøg kan være godt for jer der bor langt væk, men som alligevel gerne vil have en fornemmelse for skolen.

Ledige pladser

Skoleåret 2024/2025: Vi har i øjeblikket (februar 2024) ingen ledige pladser, men påtænker du 9. klasse, bliver der måske en ledig plads. Vi synes, at I skal besøge os, så I er klar, så snart der skulle blive en ledig plads. Flere af de tilmeldte er sikkert skrevet op på flere skoler. På et tidspunkt skal de tage en beslutning, og vælger de ikke GFE, bliver der måske plads til dig.

Highfive
Fodboldlinjen

Book et besøg

Tilmeld dig enten online-besøg eller fysisk besøg ved at udfylde formularen. I får en bekræftelse på bookingen, og ved online-besøg får i desuden en invitation til et online-møde i god til i forvejen.

I sommerferien er kontoret lukket, så der skal du kontakte os pr. telefon:
Viceforstander Gitte Jørgensen på 23416712.
Forstander Henrik Gräs på 29165208.