Fodbold

På GFEs Fodboldlinje spiller alle på førsteholdet. Vi har fokus på det tekniske, taktiske, fysiske og mentale i fodboldspillet, og bolden er det vigtigste omdrejningspunkt.

Fodbold
Fodbold på Glamsbjerg
Fodboldlinjen på Glamsbjerg

Er du glad for fodbold, og vil du gerne udvikle dit spil? Så er GFEs Fodboldlinje måske noget for dig.

Træning

Der er linjetimer på dit skema 3 gange om ugen.
På Fodboldlinjen på Glamsbjerg Efterskole træner du fodbold 3 gange om ugen med en DBU-uddannet træner. I perioder er vi med i Livsstilslinjens undervisning én gang om ugen og træner fodbold 2 gange om ugen.

Glamsbjerg Efterskole Fodboldtræning

Kun for drenge

Fodboldlinjen er kun for drenge. Hvis der er en gruppe piger, der gerne vil spille fodbold, kan det evt. oprettes som valgfag.

Du vælger Fodbold, fordi du er glad for legen med bolden og gerne vil udvikle dig som fodboldspiller, samtidig med at du godt kan lide at udfordre dig selv inden for andre idræts- og motionsformer.

Målmandstræning på Glamsbjerg

Vores fodboldtræning har fokus på det tekniske, taktiske, fysiske og mentale i fodboldspillet, og bolden er det vigtigste omdrejningspunkt. Vi deltager i Efterskolernes fodboldturnering og arrangerer kampe mod andre efterskoler og Glamsbjerg Idrætsforening. Vi har egen fodboldbane på vores efterskole, og om vinteren bruger vi desuden hal og kunstgræsbane.

Markus Fodboldlinjen
På Fodboldlinjen er der godt sammenhold med seriøs træning og kampe. God coach.
Markus Mølgaard Pedersen
Fodboldtræning
Fodboldlinjen

Livsstil

Når vi arbejder med livsstil, arbejder vi bl.a. med at komme i god form og med sund livsstil generelt. Du vil blive præsenteret for forskellige former for idræt og bevægelse, som fx løb, mountainbike, fitness, klatring og meget andet. Du kan læse mere om Livsstilslinjen her

Fællesskabet er vigtigt på Glamsbjerg Efterskole, så når vi har fodboldtræning, træner alle sammen uanset niveau. Og når vi arbejder med livsstil, er vi gode til at bakke hinanden op i forhold til de udfordringer, den enkelte får, og det er med til at give et virkeligt godt sammenhold.

På Fodboldlinjen vil der være stort fokus på den enkelte elev, og den enkeltes muligheder for at udvikle sig. Men sammenholdet og fællesskabet er mindst ligeså vigtigt som individet, og derfor har vi ekstra fokus på netop dette.

Oplev fodboldlinjen gennem vores øjne

Et halvt eller et helt år?

På Glamsbjerg Efterskole vælger du linje for 1⁄2 år ad gangen. Vi lover dig, at du kan være på din favoritlinje i 1⁄2 år, men det er vigtigt, at der også er en anden linje, du kan se dig selv på.

Mange af vores elever ser det som en fordel, at de kan nå at prøve 2 linjer, mens de går på skolen. Andre kan godt lide at være på den samme linje hele året. Det afhænger af det samlede antal elever, der har ønsket linjen, om du kan være på den samme linje hele året.

Størstedelen af vores elever får deres ønsker opfyldt, hvad enten de har ønsket samme linje hele året eller to forskellige linjer.

Undtagelsen fra ovenstående er Pædagoglinjen, der har så stor søgning, at vi ikke en gang kan love, at man kan få den i 1⁄2 år. Vi arbejder dog løbende på at udvide elevtallet på linjen.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til ovenstående.

Udforsk vores andre linjefag