Til forældre

Valget af efterskole skal tages i et samarbejde mellem den unge og forældrene, og det er under alle omstændigheder vigtigt, at skolens værdier og holdninger stemmer overens med jeres egne.

En tillidssag

Som forældre på Glamsbjerg Efterskole kan du forvente

• at vi underviser med faglig stolthed og kompetence
  • at vi gør vores bedste for at skabe gode rammer om de unges udvikling, selvværd og ansvarsfølelse
  • at vores samvær er baseret på gensidig respekt, god stemning og glimt i øjet
  • at vi ikke accepterer mobning
  • at vi gerne vil lytte og lære de unge – og deres forældre – at kende
  • at vi kontakter dig, hvis der er noget, der bekymrer os
  • at vi glæder os over mangfoldighed og ser forskellighed som en styrke
  • at vi behandler de unge forskelligt, for de har forskellige forudsætninger og forskellige behov
Køkkenet på Glamsbjerg Efterskole
Stemningsbillede fra kokkelinje
Stemningsbillede
Udvikling i trygge rammer

Skolehjemsamarbejde

Værdier, holdninger, undervisning, lejrskole og så videre kan I læse meget mere om her på hjemmesiden, men det er mindst lige så vigtigt, at I kommer og besøger os, så I kan mærke skolens atmosfære og få en snak med elever og personale.

Vi prioriterer skolehjemsamarbejdet højt og betragter forældrene som en vigtig ressource, når vi skal blive klogere på de unge.

Forældrearrangementer

I løbet af skoleåret har vi forskellige forældrearrangementer, som du opfordres til at deltage i, – ikke mindst i skolehjemsamtalerne i efteråret.

Økonomi

For at læse mere om økonomi klik her.

Information og dialog

• at du kontakter os, hvis der er noget, der bekymrer dig
  • at du jævnligt besøger Forældreintra og følger med i kalender og nyhedsbreve
  • at du tilmelder dig arrangementer og lignende inden for tidsrammen, og at du giver besked, hvis du ikke kan komme
  • at du viser skolen tillid, og at du kontakter os, hvis der er noget, der undrer dig, eller hvis du har forslag til noget, vi kan gøre bedre
  • at du på forhånd har aftalt det med os, hvis du forventer, at dit efterskolebarn har brug for særlig støtte eller specialundervisning.

Vi glæder os til et godt og konstruktivt samarbejde.

Sang på Glamsbjerg

Praktisk info

• Skolestart:
    • Skoleåret 2023/2024 begynder lørdag den 12. august 2023.
    • Skoleåret 2024/2025 begynder lørdag den 10. august 2024.
  • Nye elevers Dag for elevhold 2024/2025 er søndag den 21. april 2024.
  • Pakkeliste:
    • I får tilsendt en pakkeliste i sommerferien før skolestart, men vil du allerede i gang nu, kan du downloade den her.
  • Computervejledning:
    • Eleverne skal medbringe en bærbar pc ved skolestart. Hvis I skal i gang med at anskaffe en skole-pc, har vores it-medarbejder lavet en computervejledning.