Sekretær til Glamsbjerg Fri- og Efterskole

Sammenhold fællesbillede

Glamsbjerg Fri- og Efterskole søger erfaren sekretær

Kunne du tænke dig at arbejde i administrationen på en skole med skønne børn og unge fra 1 til 17 år? Så er du måske vores nye kollega. Vi er en Grundtvig-koldsk Fri- og Efterskole og børnehus med hyggelige rammer og udeområder. Vi har ikke ret meget personaleomsætning, så her er en god chance for at komme indenfor døren.

Vi søger en selvstændig og moden person med solid erfaring indenfor sekretær-området, der har lyst til at være en vigtig medspiller på kontoret, hvor din nærmeste kollega er skolens bogholder.

Dine opgaver

Som sekretær er du et vigtigt knudepunkt for mange forskellige mennesker, opgaver og deadlines. Nogle opgaver optræder hver uge, mens andre kun varetages en eller to gange årligt. Der er ofte elever, medarbejdere og andre som runder kontoret, og der vil være en del telefonbesvarelser. Her er det vigtigt, at du er særlig god til at guide og assisterer henvendelser fra nye familier, som potentielt søger optagelse. I løbet af dagen vil der også være stille perioder og arbejdsro til at fordybe sig. Vi kan udlevere en oversigt over opgaverne, hvis du henvender dig.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer, ledelse og bogholder i en indholdsrig og varieret hverdag. Det er vigtigt, at du har lyst til at deltage i de fælles opgaver, der kan opstå i en lille afdeling, hvor alle er afhængige af hinanden.

Din profil

Vi forventer, at du har bred erfaring med sekretæropgaven, er hurtig og rutineret Office-bruger og er vant til at lære nye systemer eller portaler at kende. Erfaring fra den frie skoleverden og især elevadministration vil være en fordel. Vi følger i hovedsagen administrationskalenderen fra Efterskole- og Friskoleforeningen. Dertil er der etablerede rutiner ift. vores børnehave og vuggestue.

Du er velorganiseret, og du er skarp på at tage initiativ og være på forkant. Hverdagen på kontoret er fra tid til anden præget af mange bolde i luften, så du skal kunne trives i et ind imellem travlt miljø og stadig kunne arbejde struktureret og omhyggeligt.

Arbejdstiden

Stillingen svarer til en ansættelse på 90% af en fuldtidsstilling, og arbejdsdagen starter som udgangspunkt kl. 8.00. Skolens kontor holder lukket i efterårsferien, juleferien samt i vinterferien. I børnenes sommerferie er kontoret åbent i den første og sidste uge. Din egen ferie afholdes i børnenes skoleferier. Der er ganske få dage om året, hvor der arbejdes i weekenden. Du skal forvente aftenarbejde ifm. medarbejderrådsmøder og til den årlige generalforsamling samt Efterskolernes Aften.

Hvem er vi?

Glamsbjerg Fri- og Efterskole er en kombineret Fri- og Efterskole på 125 år. I Friskolen er vi 190 elever, i efterskolen har vi ved skoleårets start omtrent 95 elever og i Børnehuset er der plads til 63 børn. Vi aflønner cirka 50 fastansatte medarbejdere månedligt og har en solid økonomi og god likviditet.

Stillingen er med tiltrædelse 1. august 2023 og ansættelsen sker i henhold til overenskomst indgået mellem HK Privat og aftaleenheden ved frie grundskoler. Du ansættes som kontorassistent.

Læs mere om efterskolen på www.gfeskole.dk og om friskolen på www.glamsbjergfriskole.dk

Du er også velkommen til at kontakte forstander Henrik Gräs på 64 72 10 30/29 16 52 08.

Der er ansøgningsfrist 18. juni 2023, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler 26. juni. Vi modtager ansøgninger pr. mail til kontor@gfeskole.dk